ماجرای اولتیماتوم ایران به آمریکا پس از حمله به بی...
ماجرای اولتیماتوم ایران به آمریکا پس از حمله به بیروت قالیباف: به پشتوانه میدان از طریق مذاکره توانستم حمله رژیم با ضاحیه را متوقف کنیم
رییس مجلس در گفت وگوی تلویزیونی با مردم:
لبنان بخشی از جبهه مقاومت است. در تفاهم نامه نیز ایران پشتیبان جبهه مقاومت و آمریکا حامی و متحد رژیم صهیونیستی است. بنابراین طبیعی است که وقتی آتش بسی برقرار می شود این آتش بس باید در همه جبهه ها به ویژه در لبنان رعایت شود.
باید از مردم عزیز لبنان به خصوص شیعیان و حزب الله تشکر کنم که در جریان تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران به میدان آمدند و قریب به 4 هزار شهید تقدیم کردند. در حالی که ما در آتش بس بودیم آن ها همچنان جنگیدند و شهید دادند.
زمانی که رژیم صهیونیستی ضاحیه را هدف قرار داد ما آمریکا را تهدید کردیم و اولتیماتوم دادیم که باید خواسته های ما پذیرفته شود؛ در غیر این صورت واکنش نشان خواهیم داد. ترامپ ناچار شد توییت بزند و به نتانیاهو بگوید که باید آتش را متوقف کند و دیگر حق ندارد ضاحیه را هدف قرار دهد.
ما از طریق مذاکره توانستیم آتش در ضاحیه را متوقف کنیم اما این موفقیت به پشتوانه قدرت نظامی ما حاصل شد. در نمونه ای دیگر نیز ضاحیه دوباره هدف حمله قرار گرفت و ایران عملیات نصر را انجام داد. در آنجا نیز میدان وارد عمل شد. وقتی رژیم صهیونیستی پاسخ داد ما عملیات نصر را ادامه دادیم. همان جا بود که دشمن فهمید وقتی از مذاکره سخن می گوییم شمشیر ما نیز همزمان آماده است.
روز یکشنبه در حال مذاکره با میانجی ها بودیم که حادثه ضاحیه رخ داد. همان جا در میانه مذاکرات بلافاصله توییت زدم که حتما به حمله به ضاحیه پاسخ خواهیم داد. پس از آن فضای مذاکرات به طور کامل تغییر کرد. ما صریحا اعلام کردیم که تحت هر شرایطی پاسخ خواهیم داد. دوستان ما در میدان نیز آماده بودند و فرمان لازم را در اختیار داشتند.
آن ها گفتند پاسخ ندهید اما ما گفتیم حتما پاسخ خواهیم داد و اگر واکنشی نشان دهید دامنه پاسخ را گسترش خواهیم داد. این همان فرهنگ مذاکره به عنوان یک روش مبارزه است.
1 هفته پیش
وبسایتهای داخلی
.